Сега основното разбиране за Светият Дух , че това е едно от проявленията , лицата , личностите на Израелевият Бог , познат ни от старият завет в библията .
На база от писаното и преживяното от нас самите ние трябва да имаме становище , Светият Дух личност ли е или е просто силата ( животворната енергия) на всевишният Бог , която Той употребява според необходимостта и ситуацията .
Ако приемем , че е личност , то тая личност отделна ли е от самият Бог или е самият Бог , защото в библията се казва , че Бог е Дух и се предполага , че Духът на Бога е също Свят . Ако говорим за друг Свят Дух , отделен от Божият Дух , тогава Светите Духове стават два , а личността на Бог една .
Да , но библията е категорична , че Бог е един , единствен и самият Бог държи да бъде познат и почитан като единствен .
Ако приемем , че Светият дух е отделна различна личност от Йехова , тогава трябва да игнорираме целият стар завет и закона , тъй като основното разбиране в старият завет е , че няма друг Бог освен Йехова , който се явяваше на хората и с много различни имена .
Трябва да имаме и нещо друго в предвид когато говорим за Дух , именно че думата се употребява в библията на различни места в различен смисъл . Веднъж се говори за Дух като за личност , друг път като сила идваща от Всевишния , и друг път като емоционално преживяване .
Според мен точно тук е уловката за разтрояването на Бога и за еретичната доктрина на триединството в смисъла на един Бог с три лица .
Така , че не трябва да объркваме понятията в Библията , къде какво се има в предвид като се говори за Дух . Според мен няма никаква разлика между Бог и Светият Дух когато говорим за личности , това е една и съща личност спомената в писанията по различен начин .
Когато обаче говорим за Светият Дух , като сила изпратена от Бога върху даден човек трябва да имаме в предвид , какъв е този процес и как става това и дали е въобще възможно . Ето какво казва библията .
Защо обаче Бог , не изпрати от своят Дух върху старейшините , а взе от Духа които беше предварително поставил в Моисей .
Виждаме , че силата на Бога може да бъде изпращана и местена от човек на човек и тая сила е наречена Дух .
Друг случай.
И друг случай .
Марко 5:30 И веднага Исус, като усети в Себе Си, че от Него излезе сила, обърна се към множеството и попита: Кой се допря до дрехите Ми?
Тая сила е същият Свят Дух за когото говорим в случая , защото всичко което правеше Христос го правеше , чрез тази сила или дух . Нека сега да видим чии е Духът върху Христос .
Христос вършеше всичко това чрез Божият Дух , който е и Светият Дух , който е и самият Йехова .
На база от писаното и преживяното от нас самите ние трябва да имаме становище , Светият Дух личност ли е или е просто силата ( животворната енергия) на всевишният Бог , която Той употребява според необходимостта и ситуацията .
Ако приемем , че е личност , то тая личност отделна ли е от самият Бог или е самият Бог , защото в библията се казва , че Бог е Дух и се предполага , че Духът на Бога е също Свят . Ако говорим за друг Свят Дух , отделен от Божият Дух , тогава Светите Духове стават два , а личността на Бог една .
Да , но библията е категорична , че Бог е един , единствен и самият Бог държи да бъде познат и почитан като единствен .
Ако приемем , че Светият дух е отделна различна личност от Йехова , тогава трябва да игнорираме целият стар завет и закона , тъй като основното разбиране в старият завет е , че няма друг Бог освен Йехова , който се явяваше на хората и с много различни имена .
Трябва да имаме и нещо друго в предвид когато говорим за Дух , именно че думата се употребява в библията на различни места в различен смисъл . Веднъж се говори за Дух като за личност , друг път като сила идваща от Всевишния , и друг път като емоционално преживяване .
Според мен точно тук е уловката за разтрояването на Бога и за еретичната доктрина на триединството в смисъла на един Бог с три лица .
Така , че не трябва да объркваме понятията в Библията , къде какво се има в предвид като се говори за Дух . Според мен няма никаква разлика между Бог и Светият Дух когато говорим за личности , това е една и съща личност спомената в писанията по различен начин .
Когато обаче говорим за Светият Дух , като сила изпратена от Бога върху даден човек трябва да имаме в предвид , какъв е този процес и как става това и дали е въобще възможно . Ето какво казва библията .
Тук Бог взема от Духа който е в Моисей за да го постави , върху израелевите старейшини и разпределя отговорностите и дарбите така , че да може всеки от старейшините да има силата да служи на Бога и на народа подобаващо .Числа 11:25 Тогава Господ слезе в облака и говори с него, и като взе от духа, който беше на него, сложи го на седемдесетте старейшини; и като застана на тях духът, пророкуваха, но не повториха.
Защо обаче Бог , не изпрати от своят Дух върху старейшините , а взе от Духа които беше предварително поставил в Моисей .
Виждаме , че силата на Бога може да бъде изпращана и местена от човек на човек и тая сила е наречена Дух .
Друг случай.
4 Царе 2:9 След като преминаха, Илия каза на Елисей: Поискай какво да направя за тебе, преди да бъда отнет от теб. Елисей отвърна: Моля, нека бъде в мене двоен дял от духа ти.
И друг случай .
Марко 5:30 И веднага Исус, като усети в Себе Си, че от Него излезе сила, обърна се към множеството и попита: Кой се допря до дрехите Ми?
Тая сила е същият Свят Дух за когото говорим в случая , защото всичко което правеше Христос го правеше , чрез тази сила или дух . Нека сега да видим чии е Духът върху Христос .
28. Но ако Аз изгонвам бесовете чрез Божия Дух, то Божието царство е дошло върху вас.(Мтей 12)
Лука 11:20 Но ако Аз с Божия пръст изгонвам бесовете, то Божието царство е достигнало до вас.
Христос вършеше всичко това чрез Божият Дух , който е и Светият Дух , който е и самият Йехова .
Йоан 14:10 Думите, които Аз ви казвам, не ги говоря от Себе Си; но Отец, който пребъдва в Мене, върши Своите дела.